Subject: Teavitus IT pisivahendite raamlepingu täitmise kohta
From: "Kairi Tammik - RIT" <[email-masked]>
To: "IT Pisivahendid - RIT" <[email-masked]>
Cc: "kliendihaldus - RIT" <[email-masked]>, "info - RIT" <[email-masked]>
Date: Mon, 19 May 2025 11:04:48 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kohustusliku keskse hankega „IT pisivahendite soetamine“, viitenumber
276275
<https://riigihanked.riik.ee/rhr-web/#/procurement/7032172/general-info>
https://riigihanked.riik.ee/rhr-web/#/procurement/7032172/general-info on
seotud hankijad (edaspidi: hankijaid) tänase seisuga kokku 156.

Palun jagage seda kirja oma asutuse sees kõikidele isikutele, kes
tegelevad hankes „IT pisivahendite soetamine“ e-kataloogis raamlepingu
partneritele teavituste edastamise ja tellimuste tegemisega.

Raamlepingu nr 5-3/24-0309-1 p 5.16:

RITil on õigus igal ajal kontrollida täitjate poolt pakutavate asjade
vastavust hanke eseme tehnilises kirjelduses toodule. Juhul, kui
tuvastatakse hanke eseme tehnilisele kirjeldusele mittevastav asi,
kohustub täitja ühe tööpäeva jooksul arvates RITi sellekohase teavituse
saamisest asja vastavusse viima hanke eseme tehnilise kirjeldusega või
eemaldama asja pakutavate asjade hulgast.

E-kataloogi võib raamlepingu 5-3/24-0309-1 Lisa 1 alusel lisada ainult
neid asju, mis on nimetatud hanke eseme tehnilises kirjelduses, st lisada
võib IT pisivahendeid, mitte kõike, mis on IT-ga seotud. Täpsemalt vaata
palun raamlepingu Lisa 1 ja Lisa 1.1.
Toome siinkohal välja tehnilises kirjelduses nimetatud asjade grupi ja
asjade gruppi kuuluva loetelu (mis ei ole lõplik, aga annab orientiiri):

a.	IT seadmete lisaseadmed: Toiteadapterid, kotid, pordikordistid,
akud
b.	IT seadmete komponendid: Mälud, emaplaadid, jahutus, protsessorid,
välkmälud, kõvakettad, CD/DVD/Blu-ray seadmed, toiteplokid,
graafikakaardid, võrguadapterid
c.	IT seadmete sisendseadmed: Klaviatuurid, osundiseadmed (sh.
juhtmevabad hiired), mälukaardi lugejad, välised optilised seadmed
d.	Välised andmekandjad: kõvakettad, mälupulgad, mälukaardid,
optiline salvestusmeedia, SSD kettad
e.	Välised lisaseadmed: Ribakoodilugejad, kõlarid, kaamerad,
kõrvaklapid, mikrofonid, skännerid, kaasaskantavad printerid (arvuti
toitel või akuga), kaasaskantavad projektorid
f.	Ergonoomilised ja muud abivahendid: Hiirematid, randmetoed,
IT-seadmete ja telefonide puhastusvahendid, ekraani privaatsusfiltrid,
nutiseadmete kaaned, kaitsekiled,  mobiiltelefonide lisatooted, monitoride
jalad ja alused, sülearvutite jalad ja alused
g.	IT seadmete kaablid, pikendused, adapterid: Monitoride erinevat
tüüpi videokaablid ja üleminekud (nt DP->HDMI; MiniDP->HDMI jm), USB ja RJ
kaablid (sh. CAT5/6), konverterid (mh HDBase-T), pikendajad, akud,
üleminekud
h.	Arvutivõrgu aktiivseadmed: Ethernet switch’id, Wi-Fi tugijaamad,
mobiilside ruuterid
i.	Laua- ja sülearvuti komplekteerimise komponendid: Kõik
komponendid, mida on vaja iseseisvalt laua- või sülearvuti
komplekteerimiseks

Kindlasti ei ole IT pisivahendid kõik mis on IT-ga seotud, sealhulgas ei
ole IT pisivahendid näiteks kõik seadmed: serverid, arvutikeskused,
lauaarvutid, sülearvutid, tahvelarvutid, monitorid, e-lugerid, projektorid
(va kaasakskantavad projektorid), laserprinterid, nutitelefonid,
nutikellad, litsentsid, fotoaparaadid, telerid, kohviaparaadid, printerid
(va akutoitel), toonerid,  asjade tarnimine koos paigaldusega, koosoleku
ruumide sisustamine jne. Antud nimekiri ei ole lõplik, aga palume
hankijatel enne raamlepingu p 5.3.2 ja p 5.4.1 vastava teavituse saatmist
kaaluda, kas selles valdkonnas töötav isik peaks asja IT pisivahendiks või
pigem mitte. Samuti on abiks IT pisivahendite hindamisel eespool välja
toodud väljavõte Lisa 1-st.

See teavitus on saadetud kõikidele hankijatele.

Kes ei ole raamlepingu nr 5-3/24-0309 alt e-kataloogi palunud raamlepingu
p 5.3.2 ja p 5.4.1 teavitusega pakkujatel lisada asju, mis ei vasta
tehnilisele kirjeldusele, nendele on antud kiri teadmiseks ja infoks, et
hanke eseme tehnilisele kirjeldusele mittevastavaid asju ei tohi paluda
lisada.

Kes on palunud lisada e-kataloogi raamlepingu nr 5-3/24-0309 alt
e-kataloogi raamlepingu p 5.3.2 ja p 5.4.1 teavitusega asju, mis ei  vasta
hanke eseme tehnilisele kirjeldusele, nendel palume seda enam mitte teha.

Oleme saatnud ka raamlepingu partneritele kirja, et asju, mis ei vasta
tehnilise kirjelduse esemele  ei tohi lisada ka sel juhul kui keegi
kesksetest hankijatest vastava teate saadab kuna vastavalt raamlepingu p
7.3.4 on RITil õigus raamleping erakorraliselt üles öelda ilma
etteteatamistähtajata täitja suhtes, kes on saanud lepingu kehtivuse
perioodil tellijalt üle viie punktis 5.16 (vaata teate alguses vastavat
punkti) nimetatud teavituse (st RIT on tuvastanud hanke eseme tehnilisele
kirjeldusele mittevastav asja ja saatnud teavituse partnerile selle
eemaldamiseks).

Kordame veelkord, et IT-pisivahendite hange ei ole mõeldud kõikide asjade
ostmiseks, mis on IT-ga seotud (serverid, arvutikeskused, lauaarvutid,
sülearvutid, nutitahvlid, monitorid, laserprinterid, /…./,  koosoleku
ruumide sisustamine jne) vaid väga konkreetsete asjade soetamiseks, mida
IT valdkonnas töötav isik peaks IT pisivahendiks. Olenemata sellest, mida
on raamlepingupartnerid e-kataloogi lisanud või mida on neil sinna lisada
palutud tohib soetada ainult hanke eseme tehnilisele kirjeldusele
vastavaid asju, Vaata palun ka raamlepingu Lisa 1 ja Lisa 1.1.

Ühtlasi anname teada, et edastame lähiajal raamlepingupartneritele palve
teavitada edaspidi alati  RITi, kui keegi kesksetest hankijatest palub
lisada asju, mis ei vasta hanke eseme tehnilisele kirjeldusele (koos teate
sisu ja saatja andmetega).

Põhihankijale (RIT) tundub ülekohtune raamlepinguid asuda erakorraliselt
üles ütlema ja raamlepingu partneritele RHR-is ettevõtja poolseid
rikkumisi välja tooma, kui süü ei ole ainult  ja otseselt raamlepingu
partneril vaid lasub ka hankijatel, kes on palunud valesid asju
raamlepingu alla lisada.

Palume toimida vastutustundlikult!

Heade soovidega

Kairi Tammik
hankejuht
hanketiim
Riigi IT Keskus
+372 516 4305
 <https://www.linkedin.com/company/riigi-it-keskus> LinkedIn |
<https://www.rit.ee/> www.rit.ee

See e-kiri on mõeldud vaid adressaadile ametialaseks kasutamiseks. Kui te
pole e-kirja adressaat, siis ei tohi te kirjas olevat teavet ilma loata
mingil viisil kasutada. Kui olete saanud kirja eksituse tõttu, palun
teavitage sellest kohe e-kirja saatjat ja kustutage e-kiri koos kõikide
lisadega.